Profil zawodowy w CV

Chcesz zaktualizować swoje CV, sprawdzasz w Internecie aktualne trendy, bo ostatni raz szukałeś pracy kilka lat temu. Wszędzie przewija się informacja, że należy zamieścić profil zawodowy w CV, ale co to tak naprawdę jest? Co napisać, żeby zainteresować pracodawcę i jak długi ten profil powinien być? Już wyjaśniam!

Bez względu na to jakiej szukasz pracy, krótkie podsumowanie zawodowe powinno znaleźć się w Twojej aplikacji w widocznym miejscu. Tym bardziej, że w obecnych czasach raczej już nikt nie wysyła listów motywacyjnych, w których kiedyś mogłeś opisać siebie i swoje obowiązki. Dzisiaj rolę listu motywacyjnego przejmuje właśnie profil zawodowy. Profil zawodowy (lub podsumowanie zawodowe) to zaledwie kilka zdań, którymi musisz zwrócić na siebie uwagę. Pamiętaj, że CV to Twoja wizytówka, nie pozwól, żeby trafiła do kosza i poświęć czas na przygotowanie jej najlepiej jak potrafisz.

Co napisać w podsumowaniu zawodowym?

Jakiś czas temu czytałam książkę Zacznij od Dlaczego (polecam!). Dlaczego o tym mówię? Twój profil zawodowy powinieneś zacząć właśnie od napisania dlaczego to Ty jesteś najlepszym kandydatem na stanowisko, które Cię interesuje. Mam nadzieję, że to oczywiste, że CV zawsze musisz dopasować do oferty, na którą aplikujesz. Dostosuj też swoje podsumowanie zawodowe w CV.

Jeżeli zastanawiałeś się jak napisać CV bez doświadczenia, to właśnie profil zawodowy sprawdzi się idealnie. W tym miejscu opisz jaka praca Cię interesuje, jaki jesteś i dlaczego to Ciebie powinni zatrudnić. Uwierz, że i bez doświadczenia można znaleźć fajną pracę.

Napisanie krótkiego podsumowania zawodowego pomoże Ci  znaleźć pracę. Te kilka zdań możesz też wykorzystać podczas rozmowy o pracę. Jak? Bazując na tym co napisałeś możesz rozwijać swoje odpowiedzi na pytania i opierać się właśnie na profilu zawodowym.

Profil zawodowy – mocne strony

Jeżeli nie masz pomysłu, co napisać o sobie, poproś znajomych, żeby powiedzieli jak oni Cię oceniają, albo wykonaj test osobowości lub predyspozycji zawodowych (tu link do analizy Extended DISC i sesji podsumowującej ze mną). Dzięki temu poznasz wiele przymiotników opisujących Ciebie. Te informacje też będziesz mógł wykorzystać na rozmowie z pracodawcą. Nie wiesz jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Zacznij od poznania swoich mocnych stron i napisania profilu zawodowego.

Profil zawodowy pomoże Twojemu przyszłemu pracodawcy poznać Ciebie, Twoją motywację do pracy, cele zawodowe i umiejętności. Nie jest to jednak miejsce, żebyś streszczał swoje doświadczenie zawodowe. To miejsce, żeby się „sprzedać”.

Gdzie zamieścić profil zawodowy?

Zamieść go w widocznym miejscu, na górze strony. Sprawdź czy nie ma literówek i czy to co napisałeś jest spójne. Pokaż co napisałeś zaufanej osobie i zapytaj o jej opinię. Staraj się pisać konkrety, profil zawodowy w CV to nie jest miejsce, żeby się rozpisywać. Po przygotowaniu całego CV, spójrz czy to co napisałeś jest spójne i zachęca do przeczytania. Czy Twój profil zawodowy jest widoczny?

Profil zawodowy w CV – przykłady

Poniżej znajdziesz kilka przykładów, które mogą być dla Ciebie inspiracją. Nie kopiuj ich – napisz swój indywidualny tekst. Pokaż jaki jesteś.

Jestem studentem Marketingu o profilu social media i PR. Od 5 lat interesuję się reklamą w Internecie i budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa za pomocą social mediów. 6 miesięcy temu rozpoczęłam prowadzenie profili społecznościowych (Facebook, Instagram, Pinterest) dla salonu kosmetycznego i fryzjerskiego. Chciałabym połączyć pracę z pasją, dlatego moją przyszłość zawodową wiążę z tworzeniem reklam w Internecie.

Dobrze czuję się w podtrzymywaniu długofalowych relacji z Klientami. Specjalizuję się w aktywnym pozyskiwaniu Klientów z branży FMCG. W ciągu ostatniego roku powiększyłem mój portfel Klientów z 120 do 205. Mam ponad 5-letnie doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej i szukam pracy, w której będę mógł rozwijać się i wykorzystać swoją wiedzę dotyczącą technik sprzedaży. Obecnie jestem Przedstawicielem Handlowym, który co miesiąc znajduje się w czołówce wyników z całej firmy.

Menadżer sprzedaży z 9-letnim doświadczeniem na stanowisku, w branży beauty. Zarządzam pracą zespołu liczącego 45 osób. Rozwijałem sieć sprzedaży na rynku wschodnim i w centralnej Polsce, co okazało się ogromnym sukcesem. W związku z planowaną przeprowadzką szukam pracy, gdzie będę mógł wykorzystać umiejętności liderskie i realizować cele wraz z moim nowym zespołem.

Miłego dnia!

Marta

Zostaw swój komentarz